

Beynimiz yüzyıllardan beri incelenen, araştırılan ancak hakkında hala çok fazla bilgi sahibi olamadığımız, zihinsel ve fiziksel tüm aktivitelerimizi gerçekleştirmemizi sağlayan organımız. Zihinsel aktiviteden maksadımız düşünme ve bizim de çalışma alanımız olan öğrenme becerileridir. Öğrenmenin eksiksiz bir şekilde gerçekleşmesi, beynin daha doğrusu beyin fonksiyonlarının en aktif şekilde kullanılmasına bağlıdır. Peki beyin fonksiyonları denilince ne anlamamız gerekiyor.
Bilgi önce dikkat süzgecinden geçer ve beynin ön bellek bölgesine gelir. Burada önceki öğrenmelerle ilgili bağ kurulmaya çalışılır. Eğer önceki öğrenmelerden bağımsızsa nasıl kaydedileceği üzerine stratejiler üretilir ve kayıt gerçekleştirilir. Öğrencilerle yaptığımız görüşmelerde yapılan hataları DİKKAT HATASI olarak adlandırıyorlar. Peki gerçekten öylemi, başka bir ifadeyle DİKKAT nedir?
Dikkat beynin bir uyarıcıya yönelebilme, uyaranlar arasında geçiş yapabilme ve bu yönelimin uzun süre korunabilme becerisidir. Dikkati ayırt edicilik olarak ta tanımlayabiliriz. Öğrenciler gerek ders çalışırken gerekse sınavlarda ayırt edicilik becerisini kullanmakta ciddi anlamda sıkıntılar yaşayabilmektedir. Gerek hızlı yapma arzusu gerekse stres beynin işleyişini olumsuz yönde etkilemektedir. Örnek olarak öğrenci bir dakikada yapılması gereken iş ve işlemleri daha kısa sürede yapmaya çalışmakta bu da hata ihtimalini yükseltmekte olup yapılan hata DİKKAT hatası olarak adlandırılmaktadır.
Herhangi bir işlemi yaparken nasıl yapacağımız hakkında zihnimizde stratejiler üretiriz. Bu strateji üretme becerisi bizim planlama yetimizle ilgilidir. Planlama yetimiz ne kadar kuvvetli ise o kadar gelişmiş stratejiler üretebiliriz, ancak ürettiğimiz stratejileri kullanırken hafızanın bir işlevi olan işleri sıraya koyma ve sırayla ilerleme konusunda problemler yaşanıyor. Hangi eylemin hangi sırada yapılacağı karıştığından dolayı yapılacak işlem sonucunun hatalı olma ihtimali oldukça yükseliyor ve hata olduğunda yine DİKKAT hatası diye adlandırıyoruz.
Sonuç olarak Dikkat Sistemi verinin ilk girdiği andan başlayarak işlem basamakları süresince zihnin yapılan işte olmasını, uyaranlar arasında geçiş yapabilme becerisini ifade eder. Bu beceriler özel olarak hazırlanmış egzersizlerle geliştirilebilir. Burada dikkat edilmesi gereken nokta gelişimin sadece dikkat odaklı olmaması beynin diğer işlem alanlarını yani Hafıza, Planlama, Eş Zamanlılık ve İşlem Hızı becerilerini de kapsamasıdır.
Biz on yıl önce dikkat problemlerini çözmek için yola çıktık ve süreç içinde gördük ki beyin bir bütün ve bütünün gelişmesi çok daha önemli. Bu gün çalışmalarımızı yedi farklı programla ve beyni bütünsel bir anlayışla ele alarak yapıyoruz ve Gelişim Herkesin Hakkı Diyoruz…